tisdag 2 oktober 2012

Back in business.

Sådär, då är jag med igen!
Kul att nån har saknat mig! (Estelle.)
Lita på att det är noterat! :)

Hastigt och lustigt har jag bytt bostad.
Kul - naturligtvis, men också en stor lättnad över att slippa grannar, speciellt dom dåliga! ;) (läs; högljudda.) (Har haft bra också, tro inget annat!)
Nu är det ju inte direkt "grannfritt" här i den nya bostaden, men ingen bor så nära att dom stör mig.
Så jag är mer än nöjd nu. :)

Allt är dock inte positivt med att flytta, bära möbler är väl bland det tråkigaste som finns, dessutom tungt och svettigt, men det gick över förväntan.

Inte blir det enklare/lättare om man, som jag, är ensam..
Men dom flesta möblerna går att skuva isär, och det har jag gjort, men allt tar ju så otroligt mycket längre tid då, men men..
Flyttstädningen sen är ju inte heller någon höjdare.. :( men man får ta ett rum i taget, så går det.



Sen ska man försöka få nån ordning i den nya bostaden, och det har dragit ut på tiden, så jag har verkligen inte legat på latsidan om nu nån tror det.

Nu börjar jag rota mig även om det återstår mycket, men ett litet blogginlägg fick jag iaf ihop.. :)

På återhörande inom kort.


Stor KRAAAAAAAAAM + en extra till Estelle!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Hej Hopp!


2 kommentarer:

  1. Nämen, är ju alltid oväntat och kul när man blir omnämnd! :)
    Så, det blev en ny design och nystart på bloggandet ändå! :)
    Hu ja, förstår att flytten tog sin kraft, skönt att du börjat rota dig och att det värsta över nu iaf.
    Blir nog själv aldrig van och tillfreds med att att bo i lägenhet och allt det innebär med störande ljud, kontakt med grannar vare sig man vill eller ej och allt annat det innebär som man inte är van vid när man är uppvuxen i villa.
    Någon gång hoppas jag på någon liten stuga eller så, men det är ju mycket att göra med ett hus och trädgård, så det lär nog dröja...träffar man någon vettig typ någon gång så är det väl större chans att det blir av.

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Alltid kul med lite förändringar, men det är kanske inte alltid som det blir som man har tänkt sig, men då får väl man ändra igen.

    Som du säkert kommer ihåg så var ju inte jag så förtjust i min lägenhet, eller mina grannar heller. Periodvis funkade det väl bra, men det går inte att komma ifrån att alla ljud runtomkring påverkar en på något vis, ofta kanske omedvetet.
    Nu är det ju inte helt tyst i huset heller, men det är naturligtvis inte samma typ av ljud som i en lägenhet.

    Mjo, visst är det lite mer att göra med ett hus, men det är ju till viss del upp till en själv hur mycket arbete man vill lägga ner.
    Jag är inte sådär överdrivet intresserad av vare sig huset i sig eller trädgården, jag gillar mest att jag kan gå och lägga mig och sova när jag vill utan att bli störd av en granne som spelar hög musik, jag kan sova hur länge jag vill utan att bli störd av nån granne som borrar i väggen, och jag kan ta mig en dusch mitt i natten utan att jag stör någon annan. DET är kanonbra, och lite lyxigt! :)

    Hörredu, man vet aldrig, "sånt där" kan gå fortare än vad man anar, helt plötsligt kryper du runt på alla fyra och rensar ogräs i rabatterna! ;)

    KRAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera