söndag 19 maj 2013

Danmark mosar motståndet!

Åhå, Danmark gick visst och vann ESC!
Inte helt oväntat verkar det som eftersom dom var förhandsfavoriter.
Och jag kan bara hålla med "experterna", Danmark var bäst och vann välförtjänt!
Tyckte den Danska tjejen röstmässigt lät väldigt likt en tidigare Svensk Idolvinnare, som jag dock inte kommer ihåg namnet på.
Motståndet var väl inte direkt överväldigade, men det är ju inte alltid den bästa låten vinner för det.  
Sverige hamnade väl någonstans i mitten av startfältet, och det får vi nog vara ganska nöjda med eftersom vårt bidrag i år var ordentligt dåligt. Förmodligen det sämsta sedan Martin Stenmarck sjöng om Las Vegas i Ukraina. (?)

********************************
Imorgon väntar Schweiz (!?) i Finalen för Tre Kronor.
Det hade definitivt INGEN räknat med, inte ens experterna!
Hur det går?
Tja, jag tror nog att vi vinner, men jag långt ifrån säker!

På tal om "experter" så tycker jag att SVT;s "expert" Mikael Renberg har tappat allt vad trovärdighet heter.
Ena dagen spyr han galla över tränaren Per Mårts och kräver hans avgång, nästa dag tycker han att Per Mårts är den bästa coach han någonsin har sett.. ööh, hur ska du ha det Micke?? Bestäm dig någon gång, tack! Mårts kan ju inte gärna vara den sämste tränaren någonsin ena dagen, för att vara superbäst nästa.

Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar