fredag 13 april 2012

Lite mera Nightwish.

Nu har jag sökt igenom hela nätet (hrm, nåja) efter recensioner på Nightwish spelning i Göteborg, och det enda jag hittar är en liten fjuttig sak på GP.se.
http://www.gp.se/kulturnoje/musik/1.912194-nightwish-lisebergshallen
Ingen reaktion från någon av kvällstidningsdrakarna Expressen eller Aftonbladet.
Märkligt.
..eller kanske inte, hårdrock har väl aldrig intresserat Svensk media.
Jo, förresten ett undantag finns ju naturligtvis, om något hårdrocksband medverkar i Melodifestivalen!

Men på något konstigt vis så tycker jag ändå att Svensk media borde bry sig när "vi" har en Svensk sångerska i ett stort internationellt hårdrocksband.
Det är väl inget vi är bortskämda med, eller?
Har jag missat nåt?
Inte heller den Svenska trummisen i Motorhead, Mikkey Dee, får så mkt uppmärksamhet, men mer än vad Anette Olzon i Nightwish får iaf!
Men så har han ju medverkat i en Svensk dokusåpa också.. och då blir ju allt helt plötsligt jätteintressant..

Nåja, recensionen i GP var väl relativt positiv.
Dom fick en tre;a på en femgradig skala.
Jag är väl inte riktigt överens med honom (Kalle Malmstedt) om att det lugna partiet i mitten av konserten var bra, ej heller att Marco borde ägna mer kraft åt att spela bas än åt att sjunga. (Så tolkar jag honom iaf.)
Jag tycker att Marco har blivit en betydligt bättre sångare än han var för några år sedan, och en skönt raspig röst har han väl alltid haft..? ;)

Jag har inte bara letat efter recensioner på nätet, jag har även spanat in en del videoklipp på YouTube, och vid en närmare eftertanke så var jag kanske lite snål med betyget i min recension häromdagen..?
Så jag höjer mitt betyg till en tre;a! :)

Undrar förresten varför Nightwish inte spelar i Stockholm?
Nån som vet?
Kanske man räknar med att turnera ett varv till, så Stockholm kommer med i andra vändan?
Lär väl bli till hösten isf..

Avslutar med några videos från i Tisdags.
"Planet Hell". (Bästa låten för kvällen, men förmodligen den sämsta YouTube-filmen, både vad gäller ljud och bild! Men det är inte enkelt att filma på en konsert!)



"I want my tears back."
En av dom bästa låtarna från nya skivan.



"Scaretale."
Ännu en favorit från senaste plattan. (Om än en udda sådan..)



Och om någon tror att Nightwish spelade Wishmaster i Göteborg, så gjorde dom fortfarande INTE det! Hahahaha..

Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar