lördag 27 juli 2013

Bravo!


Jag har tittat på den här "polismisshandeln" ett antal gånger, och hur jag än vänder och vrider på det, så tycker jag inte att polisen gör något fel.
Jag har säkert blivit lite avtrubbad av allt man har sett på nätet, men polisen får ju ta till våld om någon inte gör som dom säger, och det är ju exakt vad som sker här.
Polisen skriker till mannen att lägga sig ner, men han ignorerar det, och då får han väl finna sig i att ta konsekvenserna av det också, det är iaf min åsikt.
Sen kan man naturligtvis tycka att man skulle kunna ha löst det här gripandet på ett mindre brutalt sätt, men huvudansvaret måste väl ändå ligga på personen som inte lyder polismannen, eller i det här fallet, poliskvinnan.

Något övervåld kan då inte jag se, för så fort mannen lägger sig ner så slutar polisen att slå. (Med undantag av ett par tjuvnyp, no big deal.)
Hade jag varit polis så hade jag inte nöjt mig med att mannen ligger ner, jag hade rullat över honom på magen och satt på ett par handbojor också! Hehe..

Jag blir mer konfunderad över vart ambulansen tar vägen, dom backar bort ifrån situationen när det blir bråk, men när sen mannen ligger ner så lyser dom med sin frånvaro. Men dom kanske inte får gå in i det läget?

Det spelar nästan ingen roll vad Polisen gör, dom gör alltid fel. *suck*
Kan inte vara lätt att vara snut i det här landet...

Hej Hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar