lördag 27 juli 2013

Telia vill inte... :(

Jag bad Telia ta bort den fanatiskt, religiösa propagandadyngan som Kanal 10 sprider ifrån mitt kanalutbud, men fick till svar att det inte gick för att den kanalen var med i nåt frivisningspaket.
Jag har väl inga större problem med att köpa den förklaringen, men..
Man kan lite grann fundera på hur en sån störd kanal kan få tillträde till etern?
Granskar inte Telia tv-kanalerna?
Naturligtvis gör Telia det.. så varför tillät man Kanal 10 att ingå i det här frivisningspaketet?

Lek lite med tanken att Kanal 10 skulle vara en renodlad porrkanal, tror ni då att Telia skulle släppa igenom den?
OM man nu gjorde det, skulle man då säga att man inte kan ta bort den om folk började protestera och ville få den bortplockad?
Vi vet nog allihop att en renodlad porrkanal aldrig skulle släppas fram av Telia, och vi vet nog allihop att Telia skulle plocka bort den från utbudet på mindre än en timma om folk hörde av sig och ville få den bortplockad.

Så hur kan en religiös propagandakanal slinka igenom, och varför går det inte att få den bortplockad??
Det är säkert en väldigt avancerad operation, men hade det varit en porrkanal, så hade den försvunnit illa kvickt!
Vill man, så går det alldeles säkert!!

Är det här ett stort problem för mig?
-Nej, absolut inte, vill jag inte se, så tittar jag inte, svårare än så är det inte, men jag tycker att religiös propaganda på nåt plan är likvärdigt med porr, och den som vill slippa porren har inga problem med att få det, då är Telia jävligt välvilligt inställda, men när man vill slippa religiös propaganda, då får man kalla handen..

Det var gnället.
Nu över till något roligare, och det är att jag har bytt kanalpaket till något som heter Mixa 8.
I grundpaketet återfinns SVT;s kanaler och TV4, och sen så får man välja vilka 8 övriga kanaler man vill ha.
Det var dock inte alldeles enkelt att välja vilka kanaler man skulle ta, det borde kanske inte vara så svårt, men att hitta åtta BRA kanaler.. ;)
Det fina i kråksången, det är att man i början av varje månad kan välja om man vill byta ut några av dom kanalerna man har valt och sen ta någon annan istället. 
Oups, då går det tydligen att välja bort kanaler man inte vill ha.. ja, om det nu inte handlar om Kanal 10 vill säga, för den går INTE att välja bort... ;)

Den här förfarandet borde naturligtvis ha varit en självklarhet redan i slutet av åttiotalet, riktigt pinsamt att det har tagit så lång tid att få till det här!
Jag tror att ComHem var först.. så tack ComHem! 
Sen kan man ju alltid fråga sig varför det ska stanna vid just 8 kanaler?
Varför inte 12? ..eller 6? ..eller 19? 

Nåja, vilka kanaler valde då jag?
Tja, jag valde bl.a TV4 GULD, så nu kan jag se Par i hjärter och dregla lite till Stephanie Powers! Hihihi.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar