tisdag 23 juli 2013

Telia har trasslat till det.

Är det inte märkligt, men Sveriges största bredbandsleverantör - Telia - har problem, stora problem.
Det är nämligen som så Telias kunder inte kan titta på YouTube utan att filmerna hänger sig och stannar upp.
Filmerna buffrar och buffrar och buffrar, och sen så fungerar det i ungefär tolv sekunder och sen är det tvärstopp.
Och jag menar verkligen tvärstopp!
Startar man om filmklippet från början, ja då kan man se ungefär 20 sek, sen är det stopp igen.
Ibland buffrar det igenom hela klippet från början till slut, men mitt i filmen så försvinner plötsligt det buffrade området framför reglaget, och en sekund senare så är det tvärstopp!
Kul!
Nä, det är det naturligtvis inte!
Men det som är lite kul, är att Telias tekniker/experter inte lyckas lösa problemet, och tro mig, dom har hållit på ett tag! :)
Jag kontaktade Telia angående det här problemet i Maj, nu har snart hela sommaren gått, och det fungerar fortfarande inte att se på YouTube utan en massa störningar.

När dom får fram en lösning på problemet är det ingen som vet, framförallt är det ingen som kan svara på det, men dom jobbar på det...
Så säger dom iaf.
Den där lilla reklamfilmen som förekommer i en del YouTube-klipp, är dock helt befriad från strul, den fungerar ALLTID.. hela tiden.. JÄMT!
Jag tycker det är konstigt, men jag kanske är den ende som tycker så..?

Kan det vara så illa att Telia helt enkelt saknar kompetensen??
Så vitt jag vet så har ingen annan bredbandsleverantör dom här problemen..
Huruvida alla Telias kunder har dom här problemen vet jag inte, jag vet bara att jag har dom, och det är jävligt irriterande! 
Men det är ju ingen som tvingar mig att vara kvar hos Telia...
Det märkliga i kråksången är att ingen verkar bry sig.
Aftonbladet skriver inget.
Expressen skriver inget.
Håll med om att det är en viss skillnad mot när kvällstidningarna spyr galla över SJ/Banverket för att tågen kommer lite sent. 
Då är det svarta rubriker och snyfthistorier, men när Telia har trasslat in sig i sina kablar verkar ingen bry sig...

Vi hoppar väl över dagens YouTube-klipp idag.. ;)

Hej Hopp!

2 kommentarer:

  1. Hej hopp!

    Vi är medvetna om att våra kunder under vissa perioder upplever problem med främst YouTube. Runt om i hela världen växer kapacitetsbehoven och kunder vill se på rörlig bild i allt större utsträckning.

    Vi är lika engagerade i den här frågan som våra kunder är och vill såklart att alla ska kunna använda våra tjänster utan problem! I det här fallet har vi uppgraderat kapaciteten och arbetet med det är färdigt. Det vi nu väntar på är att Google/YouTube ska driftsätta den ytterligare kapaciteten vilket de har vissa ledtider för.

    Jag hoppas att mitt svar till dig är dig till tröst och att du orkar hålla ut ett tag till! :)

    Jag önskar dig allt gott!

    Med vänliga hälsningar
    Sara Hannu
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Jasså, arbetet är klart och ni är nöjda, återstår då att se om/när era kunder blir nöjda.
    Hos mig fungerar det då inte, fast det är säkert YouTube/Googles fel.. ;)
    Däremot fungerar dom här reklamsnuttarna i början av varje filmklipp, fast de har dom ju å andra sidan ALLTID gjort.. ;)

    SvaraRadera