onsdag 18 juli 2012

Lite mer musik.

Måste bara få med den här versionen av "Sometimes When We Touch" också! (Visste inte att den fanns på YouTube!)

 


Visst är den fin?

Inget jag brukar lyssna på så ofta, men ibland så måste man få ur sig "nåt", och då funkar den här väldigt bra! ;) Problemet är bara att den är lite svår att sluta lyssna på när man väl har börjat!

En annan låt som också kan få ögonen att vattnas lite är Jimi Jamison´s "Ever since the world began."

Har du sett fängelsefilmen "Lock Up" med Sylvester Stallone så har du säkert hört den här låten, filmens eftertexter rullar nämligen förbi till den här låten.



Riktigt bra, om jag får säga det själv!

Och sångaren är inte fy skam han heller!
Används piano på rätt sätt, så är det ett svårslaget instrument!

Har du inte hört nästa låt, så är du förmodligen väldigt ung eller väldigt döv.. ;)



Förmodar att det var fler än jag som nästan kräktes när man fick höra den låten till leda.. men nu funkar den igen! :)


Och när vi nu är inne på ämnet kärlek.. vad kan passa bättre än den här??




Hur många kärleksdrömmar har inte väckts till liv av den här?? ;)


Sist men inte minst, Nazareth!

Klassisk låt med mycket känsla.



Det råder ingen tvekan om att man kunde göra bra musik förr också.

Allting blir inte per automatik bättre bara för att den tekniska utvecklingen går framåt.

Glad Midsommar allihop!

Jo, jag vet att jag är lite sen med att önska det, men jag har för mig att jag missade det då det begav sig..så bättre nu än aldrig! ;)

Hej Hopp!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra musik det här.
    Jag kan inte minnas att jag hört Jimi Jamison´s "Ever since the world began" tidigare (vilket jag säkert har så gammal som jag är) men den tilltalar min melankoliska själ.

    SvaraRadera
  2. Aha, så du gillade det? Kul!
    Jag tror att det är en ganska okänd låt, så vitt jag vet finns den inte på någon skiva, utan bara på soundtracket till filmen, men kan ha fel.
    Jimmie Jamison är helt klart en bra sångare, även om tiden har gått ganska hårt åt honom, men vem gör den inte det med?
    Tack för att du ville kommentera! :)

    SvaraRadera