måndag 30 juli 2012

No, no, no..

Blä, vilken dag!
Inga guld, inga silver och inga brons.. men JIPPIE vi fick en fjärdeplats! ;)
Hrm..
Verkligen inte mkt att jubla över..
Emma Johansson var inte alls med på noterna när cykelloppet avgjordes.
Inte helt enkelt att veta när man ska gå med, och när man inte ska göra det.
Själv säger hon att hon inte hade ben, men jag undrar det jag.. jag lutar nog mer åt att det var en taktisk "blunder". Hon satsade på fel häst helt enkelt. Sen måste jag ändå tycka att hon hade lite otur, för varför var det ingen i den efterföljande klungan som försökte köra ikapp utbrytningen? Några mindre namnkunniga cyklister försökte förvisso, men istället för att ta in tid så tappade dom tid. Dom namnkunniga cyklisterna i klungan var (av någon märklig anledning) aldrig intresserade av att köra ikapp täten.
Emma själv hade ju kunnat ta ett initiativ till en sådan körning, men så vitt jag kunde se så gjorde hon aldrig det.. Allt rann bara ut i sanden..
Simmerskan Sara Sjöstöm tog i så det knakade, men det räckte inte.
Inte helt oväntat måste jag säga.
Tjejen som vann satte ju världsrekord, och då är konkurrenterna verkligen inte lätta att tas med.
Lite surt att det "bara" blev en fjärdeplats.


Imorgon ska jag titta på fälttävlan.

Jag är dock en smula tveksam till den OS-grenen.
Så länge inga olyckor sker så är det väl ok, men det är inte helt ovanligt med olyckor, och dom kan dessutom bli väldigt otäcka! Dödsfall inträffar då och då, framför allt gäller det naturligtvis hästarna, men även en och annan ryttare stryker med.
Samtidigt så är det väl just dom stora riskerna som kittlar mig som tittare.
Jag skulle nog önska att hindren inte var fasta hinder utan såna som man kan riva, det skulle spara många hästar. Ibland behövs det ju inte så allvarliga skador på en häst innan man tvingas avliva den.. och det är ju verkligen onödigt.
Nåja, vi får hoppas att det går bra, inte bara för dom Svenska ryttarna, utan för alla tävlingsekipagen - och inte minst - för ALLA hästarna!!


Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar