tisdag 17 juli 2012

Musik.

Musikaliskt, ja då gillar jag det mesta, men framför allt hårdrock.
Men det finns definitivt annan musik som också är bra!
Här kommer två exempel på det.
Först ut är Lena Ph och.. Igor Nikolajev!

Dessvärre så är kvalitet på YouTube-klippet inte nåt vidare, men jag kan tyvärr inte göra något åt det, och någon annan/bättre version tror jag inte finns, jag har då inte lyckats hitta någon.. :(
Jag vet att Lena Ph en gång fick frågan om den här låten fanns inspelad på skiva, men hon sa då att den inte gjorde det.. så då är det nog så.. ;)
Däremot har Lisa Nilsson spelat in den, och dessutom gjort duett med Igor Nokolajev, men det är en betydligt sämre version! Vilket egentligen är lite märkligt med tanke på att dom flesta (inkl jag själv) anser att Lisa Nilsson är (minst) dubbelt så bra sångerska som Lena Ph.
Nåväl, min kärlek vinner hon inte.. ;)

Tillbaks till låten.. den heter Aquarius och YouTube-klippet kommer från Jacobs stege, om nu nån minns det programmet?
Om inte, så finns chansen att se det igen nästa år, då SVT planerar att öppna sina arkiv. 
-Häftigt! Hoppas bara att dom inte vill ha en massa pengar för att dela med sig av sin "skatt"..



Visst är den bra??

Jag gillar den iaf! :)
Vem som har gjort själva låten vet jag inte, men det finns/fanns en musikal som hette Hair, KANSKE kommer den därifrån..? Annars.. nån som vet?

Nästa låt är en gammal 70-talare.. och låtskrivare och artisten heter Dan Hill.

En Kanadensare som "bara" hade en hit under sin karriär, men vilken hit sen!!
Satan vad bra!
Inte ett öga som är torrt! (Inget av mina iaf! Hehehe)
Låten heter "Sometimes when we touch".



Sen är väl nästan frågan om inte "våran" Carola gör den ännu bättre?

Jag vill nog hävda det, även om låten på YouTube bara är halv.
Nån som vet ifall det finns en hel version? Och isf vart kan man få tag på den?
Den lär inte finns på skiva..
Jag tror att låten är hämtad från ett radioprogram som handlade om Carola, men den bör ju ändå finnas inspelad någonstans, eller??
-Bert Karlsson vet säkert... ;)
Här är Carolas version, och då är det dags att torka tårarna igen.. härligt!! Hahahaha..



Sist ut är.. Jerry Williams! Lite oväntat, eller..?

Kanske var han min första idol?
Jag tror nästan det.. ;)
Den här låten är hyffsat "ny", (tidigt 90-tal skulle jag gissa på) och jag tror nästan jag kan lyssna hur många gånger som helst på den! :)


Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar